مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کاخ اسماعیلیه باکو

در هنگام بازدید از پسرش اسماعیل در طول درمانش در تور ارزان باکو نوروز 97  سوئیس، او همیشه  تور باکو نوروز 97 در کاخ پالاتسو کانتیاری ساخته شده در سبک گوتیک بود و تمایل به ساخت یک ساختار مشابه برای پسرش در باکو داشت.در سال 1905، معمار لهستانی Plochko را به آن شهر فرستاد تا پروژه کاخ در سوئیس را برای ساخت ساختمان آینده اسماعیلی بسازد. چون این فرآیند وقت زیادی را صرف کرد،پیش فروش تور باکو نوروز 97  معمار مجبور شد در 3 سال در سوئیس بماند.

 معمار Ploshko طرح ساختمان ساختمان ونیزی به آقا موسی را نشان داد و در تاریخ 21 دسامبر 1908 ساخت ساختمان اسماعیلیه در مراسم رسمی امام آغاز شد. این کاخ در تاریخ 7 آوریل 1913 شروع به کار کرد.این ساختمان در سبک گوتیک ونیزی ساخته شده است. احکام زیر با حروف طلایی در جلوی درب و جلوه های ساختمان حک شده و نشان می دهد که این ساختمان برای انجمن خیریه مسلمان طراحی شده است:

 "انسان با کار کار می کند و تنها با کمک کار می تواند به هدفش دست یابد. "" کار انسان را ایجاد کرد. "" فرد باید از زمان تولد تا مرگ تلاش کند. "" مسلمانان، قرن شما با شما میمیرد. فرزندان خود را برای آینده آماده کنید. "علیرغم طول راه، برای دانش تلاش کنید."

 پس از مراسم افتتاحیه، کنفرانس های اعضای جامعه خیریه پیش فروش تور باکو نوروز 97  مسلمان، جلسات زنان مسلمان و روشنفکران باکو و کنگره های روحانیت در سالن اجتماعات سنگی ساختمان برگزار شد. پنجره های سالن روی خیابان نیکولایفسکی باز می شود. در طول روزهای مارس در سال 1918 ساختمان از آسیب های آتش و جنگ رنج می برد. در سال 1923، تحت هدایت معمار Dubov، این ساختمان بازسازی شد و احکام در نمای جلو و طرفداران حذف شد. پس از بازسازی "اسماعیلیه"، توسط سازمان های مختلف و سازمان های مختلف اشغال شده بود: "انجمن بازرسی و مطالعه آذربایجان"، "کمیته باستان شناسی"، "جامعه فرهنگ ترکیه"، "صندوق نسخه های خطی"، شعبه جمهوری آکادمی از علوم شوروی و دیگران. در حال حاضر، هیئت نمایندگی آکادمی علوم در آن قرار دارد

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده